Гольф 2 как собрать двигатель
Машины в продаже
Volkswagen Golf, 1985
Volkswagen Golf, 2013
Volkswagen Golf, 1999
Volkswagen Golf, 2002
Тюнинг салона Гольф 2
Родной салон у всех Гольфов простой, аккуратный и очень немецкий. Все сбалансировано и выверено. Поэтому многие и не спешат трогать его глобально, боясь спугнуть того бога эргономики, который живет в каждой ручке и каждой клавише этого непритязательного салона. Изменения, которым подвергается салон автомобиля, скорее осовременивание, если можно так выразиться. Гольфолюбы редко, очень редко прощаются с передней панелью и панелью приборов. Просто потому что они удобные.
Замена циферблатов имеет место почти на каждом тюнингованном Гольфе, как и светодиодная подсветка. Дело вкуса. Повысить функциональность освещения салона при помощи светодиодов — хороший ход, тем более, что это и современно, и не идет в разрез с концепцией автомобиля. Равно, как и с расцветкой салона. Этот оранжевый пижонский Гольф вовсе не напоминает о цыганских ярмарках, потому что все сделано умеренно и вкусно.
Volkswagen Golf 2 и его собратья
Вскоре и без того богатая линейка серийных моделей пополнилась еще и эксклюзивными, коллекционными модификациями. В частности, это VW Golf II (G60) Limited , с полноприводным механизмом Syncro и спортивной коробкой передач. Общий тираж составил всего 71 единицу, и выпускались они с бензиновым двигателем (1.8 л) с механическим нагнетателем.
Благодаря этому компрессору мощность Volkswagen Golf 2 увеличилась до 160 л.с., в то время как GTI-версии с двухлитровыми двигателями могли выдавать только 139 «лошадей». Производство G60 продолжалось всего около полутора лет, и их ограниченное количество обусловило небывалый спрос на эти модели.
Следующая модификация Гольфа 2 – не менее интересна, чем ее предшественники: автомобиль уже признанного гольф-класса неожиданно предстает в облике аккуратного внедорожника. Новая версия называлась Golf II Country , и это был практически полноценный внедорожник – полноприводная машина с традиционной для серийных VW «внешностью».
Конструкция, правда, отличается совершенной оригинальностью. Вроде бы и Гольф 2, но только слегка приподнятый и с лонжеронной рамой, применяемой в настоящих out-road. С истинными «проходимцами» Country роднит еще и то, что у него такой же дорожный просвет и понижающая передача.
Как и в случае с G60, тираж Golf II Country был ограниченным, что, собственно, и сделало его самой дорогой из всех версий Гольф 2. Говорят, что любой экземпляр Кантри (если он в идеальном состоянии) стоит столько же, сколько и новый .
2021 Volkswgen Golf review: High price equals top quality
The eight generation Volkswagen Golf has landed on local roads and Aussie customers might be in for a rude shock.
Ford reveals new pocket rocket for Oz
Mazda’s hi-tech small car tested
Mitsubishi’s new small SUV tested
Volkswagen’s Golf has been the benchmark small hatchback for quite some time and its latest iteration proves just why it keeps rising to the top.
Here’s everything you need to know about the entry-level new VW Golf.
Volkswagen’s eighth-generation Golf hatch kicks off at $29,350 plus on road costs for the six-speed manual and $31,950 for the eight-speed automatic, which we’re driving today.
Wow. Thirty-plus large for a base model automatic hatchback. Another case of a German car company on the gouge? That depends upon how you perceive value. If standard equipment is the key measure, then, yes, rivals such as the Mazda3 (from $26,590) and Toyota Corolla (from $25,395) offer comparable features for less money, or more luxe for the same.
However nothing else in the class drives with the same composure, comfort or refinement.
All-digital instruments and an 8.5-inch touchscreen infotainment with voice control are standard, but the base model misses out on wireless phone charging, wireless Apple CarPlay/Android Auto connectivity (there are two USB-C ports in the dash and two for the back seat) and navigation.
Three-zone airconditioning, with rear seat controls, is included, along with cloth upholstery, LED headlights and 16-inch alloys.
Golf’s high roof, squared off corners and big side windows make the cabin feel much more bright and spacious that the claustrophobic, coupe-style cocoon favoured by most rivals.
Lots of driving position adjustability and legroom, a supportive, manually-adjustable driver’s seat and a supple, quiet ride make the Golf a very comfortable place to be.
The all-touch/swipe infotainment control panel takes some learning. but it’s intuitive to use and voice control works well.
Audio quality is much better than usual for a base model, too. Back-seat space and comfort are generous for a hatch, as is boot space.
Golf has the highest safety specification in the class. It includes adaptive cruise, semi-autonomous lane centring and automatic braking when an obstacle is detected during low speed manoeuvres such as parking, or if you are about to turn across the path of an oncoming car.
The 110kW 1.4-litre turbopetrol/eight-speed auto is a much happier combination around town than the previous seven-speed dual-clutch auto. Gone is the hesitancy when moving off from rest and the occasional cantankerous behaviour in the lower gears. Automatic engine stop/start is now smooth and seamless. Improved reliability should be another benefit.
A small toggle replaces the gear lever.
With 250Nm of torque available over a broad range, Golf offers flexible, willing performance, pulling particularly strongly at low revs. Cruising is quiet, effortless and frugal, with the test car returning less than 5.0L/100km on the highway and averaging 6.4L/100km overall, on 95 premium.
A light, rigid body is underpinned by independent suspension all around and has been engineered for drivers to enjoy.
Even the base model is immediately and precisely responsive to your commands, beautifully balanced in corners and resolutely planted at speed on rough roads. You wouldn’t call it sporty, though, as the suspension allows some body roll and the steering, though light and accurate, lacks a little in feel, as does the brake pedal at low speed.
Pricey, but you get what you pay for. Golf has been the best hatch for a long time. It still is.
ALTERNATIVES
Ford Focus Active, from $30,990
Euro DNA and probably the closest in character to the Golf. 134kW/240Nm 1.5-litre turbo triple/eight-speed auto
Mazda3 G25 Evolve, from $31,190
Golf money gets you top-spec performance in the 3, with a 139kW/252Nm 2.5-litre four and six-speed auto.
Skoda Scala, from $28,990
A mix of Golf VII and VIII hardware in a big, bespoke body. Less safety kit though.
VOLKSWAGEN GOLF VITALS
Price: $31,950
Engine: 1.4-litre four cylinder turbocharged petrol, 110kW/240Nm
Warranty/servicing: 5 year/unlimited km, $2100 for 5 years
Safety: 8 airbags, auto emergency braking, lane centring, adaptive cruise, blind-spot monitoring, semi-automatic parking, rear cross-traffic alert